Зелето е изключително полезен зеленчук, който подобрява храносмилането. То е богато на фибри, които поддържат храносмилателната система здрава чрез стимулиране редовното движение на червата. По този начин се предотвратява запекът. Фибрите в него също увеличават броя на полезните бактерии в червата. Тези бактерии изпълняват важни функции като защита на имунната система. В допълнение, киселото или ферментирало зеле също стимулира производството на добри бактерии в червата.


Освен, че подобрява храносмилането, консумацията на зеле е полезно и за сърцето. Например червеното зеле съдържа мощни съединения, наречени антоцианини. Те придават на зелето лилав цвят, но също така намаляват риска от сърдечни заболявания. В проучване на 93 600 жени се установява, че тези, които са приели повече антоцианини, имали по-малък риск от сърдечен удар. Чрез по-голям прием на антоцианини се намалява и вероятността от получаване на коронарна болест на сърцето. Това се дължи на противовъзпалителните свойства на съединенията. В допълнение, зелето съдържа над 36 различни вида антоцианини.


Консумирането на зеле също сваля кръвното налягане. Това се дължи на калия, важен минерал, от който тялото се нуждае. Той също противодейства на ефектите на натрий в организма, като отпуска стените на кръвоносните съдове, което води до понижаване на кръвното.


 

Този невероятно полезен зеленчук съдържа вещества, наречени фитостероли. Те намаляват високия холестерол, като блокират усвояването му в храносмилателния тракт.


Зелето е изключително богато на редица витамини и минерали. Сред тях е витамин К, който е нужен за съсирването на кръвта. Богато е още на витамин С, мощен антиоксидант, предпазващ от загуба на зрението и някои видове рак, включително рак на гърдата, простатата, пикочния мехур и дебелото черво. Всъщност червеното зеле съдържа повече витамин С, отколкото бялото. То е богато на бета-каротин, който предотвратява дегенерация на макулата и забавя образуването на катаракта.


Освен тези витамини, зелето е с високо съдържание и на фолат, витамин В6, калций, манган и магнезий. То съдържа по-малки количества други микроелементи като витамин А, желязо и рибофлавин. В допълнение, зелето е с много ниско съдържание на калории, което го прави идеално за включване към диетичното меню.