Необходимостта от редовната консумация на плодове и зеленчуци за поддържане на здравето непрестанно се изтъква от експертите по хранене, но сякаш не се обръща внимание на вида, в който ги консумираме, а той е от значение. 
 
Червените чушки и зелето например могат да се консумират както в суров вид, така и преминали през термична обработка. А ето и как са най-полезни...
 

Червени чушки

Тези зеленчуци съдържат голямо количество витамин C. То е близо два пъти повече, в сравнение с количеството на витамина в портокала. 
 
Важно да е знае, че този витамин е нестабилен при висока температура, което означава, че готвенето на чушките може да понижи количеството му в тях. Междинната закуска, която включва сурови червени чушки, може да бъде чудесен начин за повишаване нивата на ценния антиоксидант
 

Зеле

Зелето е най-полезно, когато се консумира сготвено, като е важно да не се отстраняват най-външните и най-тъмни листа, тъй в тях количеството витамин C е най-голямо. В зеленчука могат да се открият още полезните бета-каротин и жълтия картеноид лутеин
NEWS_MORE_BOX
 
 
Редовният прием на лутеин се свързва с понижен риск от развитие на свързаната с възрастта макулна дегенерация. Една порция зеле – около 95 г, осигурява 56 мг калций, който е от жизнено важно значение за здравето на костите и зъбите. За уточнение, необходимото дневно количество от минерала е 800 мг. 
 
В зелето могат да се открият още и изотиоцианати – съединения, съдържащи сяра, които според проучвания могат да бъдат полезни в превенцията срещу развитие на рак.