Редовната консумация на ядки има много благоприятен ефект върху състоянието на сърцето. Скорошно проучване доразвива това схващане до степен, в която определя ядките като най-полезната за сърдечната дейност храна. Учените установяват, че само 3-4 порции ядки седмично може да допринесат за значително намаляване риска от ритъмни нарушения на пулса и за превенция на състояния като брадикардия и тахикардия.

 

Проучването е много полезно по отношение на това, че дава много конкретни данни за ползите от ядките. Те отдавна са познати като полезни за сърцето продукти, но вече можем да кажем с какво точно са свързани ползите от редовната им консумация.


 

Данните от проучването са събрани в Швеция след проследяване на 61 хиляди души на възраст над 45 години. Статистиката сочи, че това е гранична възраст, над която ритъмни нарушения на сърдечната дейност се установяват най-често.

 

Учените установяват, че колкото по-често се консумират ядки, толкова по-нисък е рискът от поява на подобни сърдечни проблеми. Една до три порции ядки седмично помагат за редуциране на риска с около 3%. До около 12% достига редуцирането на този риск при хора, които консумират ядки веднъж-два пъти седмично. При още по-често хапване на този тип храни може да се стигне до намаляване риска от ритъмни сърдечни нарушения с над 20%.

 

Ядките са сред най-богатите източници на ненаситени омега-3 мастни киселни, на калий, селен и други важни микроелементи, и на мощни антиоксиданти. Според учените ядките са сред много малкото хранителни продукти, които съдържат комбинация от всички тези важни за сърдечната дейност биоактивни вещества.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Макар да имат пряк полезен ефект върху сърдечната дейност ядките може да подсигурят и комплексното здраве на цялата сърдечносъдова система в дългосрочен план. Установено е, че освен намаляването риска от ритъмни нарушения на сърдечната дейност, те спомагат и за профилактика на различни сърдечносъдови състояния като атеросклероза, високо кръвно налягане, както и на най-тежките им усложнения – инфарктът и инсултът.

 

Според статистическите данни едва около 5% от хората консумират сурови ядки в препоръчаните дози. Експертите считат, че дори малкото увеличение на количеството ядки в менюто ни може да донесе трайни ползи за намаляване риска от ритъмни нарушения на сърдечната дейност и общо укрепване на сърдечносъдовата система във времената, когато тези здравословни проблеми са на челни места по честота сред световното население.