Като изключим случаите на непоносимост или алергия към лактоза, всички останали случаи, в които киселото мляко умишлено се изключва от ежедневното ни меню, са абсолютно неоснователни. Ферментираният продукт, традиционен за българската трапеза от столетия, носи редица ползи за здравето. По отношение на някои от тях киселото мляко е ненадминат продукт и спокойно можем да го обявим за храна, която трябва да консумираме ежедневно.


Протеини
За водещите активен начин на живот снабдяването с протеини е ключов момент за възстановяването и укрепването на мускулатурата. За всички останали протеините са незаменима част от хранителния прием, гарантиращ ежедневните нужди на организма. С най-голямо съдържание в киселото мляко са казеинът и различните форми на албумин – белтъци, които превръщат киселото мляко в една от най-богатите на протеини храни.

 


Калций и магнезий
Пренебрегваме ли киселото мляко, се лишаваме от един от най-простите, пълноценни и достъпни източници на калций и магнезий. Една кофичка качествено кисело мляко осигурява около 75% от ежедневните нужди от калций и около 20% от необходимия ни за деня магнезий.

 

Витамини
Наред с важните минерали киселото мляко е богато и на витамини, някои от тях - във високи дози. Стандартна кофичка кисело мляко осигурява около 30-40% от необходимата дневна доза витамин В12 и около 50% от витамин В2. В допълнение това количестов е достатъчно и за прием на половината дневна доза от витамин D.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Пробиотици
С нарастването популярността на полезните пробиотични бактерии киселото мляко се утвърждава като един от основните им естествени източници.

 

Факт е, че полезните свойства на киселото мляко като естествен пробиотик зависят основно от културата, с която прясното мляко е подквасено, а традиционните за българското кисело мляко култури от лактобацили и стрептококи са сред най-полезните пробиотици. Те стимулират естествената чревна флора и подпомагат поддържането на храносмилателните функции и имунитета, както и справянето с различни типове вагинит и вагинална кандидоза при жените.


Кофичка кисело мляко може да се превърне в универсален и много по-полезен заместител на следобедната закуска при всеки. Има дори данни, че нискомаслените кисели млека ускоряват отслабването при хора, спазващи диета, което ги превръща в още по-универсален избор за храна, присъстваща ежедневно на трапезата ни.