Има противоречиви мнения за това дали трябва да се консумира месо или не. Всъщност то трябва да се консумира в умерени количества, за да носи ползи за здравето. То трябва да бъде част от менюто, тъй като е богато редица на хранителни вещества. Сред тях са мазнини, енергия, желязо, омега-3 мастни киселини, селен, протеин, витамин D, витамин В комплекс и цинк.

 

Месото трябва да се консумира, тъй като то предотвратява анемията. Това се дължи на желязото в него, което е отговорно за производството на хемоглобин. Основният симптом на анемията е умората и недостига на енергия. 



Месото също поддържа здравето на сърдечносъдовата система, когато се консумира разумно. Хранителните вещества като омега-3, цинк, селен и протеини подпомагат укрепването на тъканите на сърцето. Важно е да се отбележи също, че месото трябва да се консумира умерено, тъй като прекалената консумация на месо, всъщност, затруднява нормалните функции на сърцето.


Месото е добре да се консумира и за добро психично здраве. Тъй като то съдържа омега-3, се предотвратяват различни хронични заболявания като деменция и болест на Алцхаймер. Другите минерали, намиращи се в месото, също укрепват мозъка и забавят стареенето му.

 

Освен стареенето, консумирането на месо е свързано със забавянето на катаракта. Тя представлява дегенеративно заболяване, което може да доведе до слепота и увреждане на зрението. Отлагането на очното заболяване може да се постигне с минерали като омега-3 мастни киселини и цинк, които месото съдържа.


Месото е богато и на витамин D, който може да предотврати рахит. Това заболяване най-често засяга децата, тъй като костите им са слаби и крехки и следователно се увеличават рисковете от фрактури. Така консумирането на месо, и най-вече на червеното, подпомага костната плътност.


Освен за костите, месото е полезно и за изграждането на мускулите. Редовното включване на протеини в диетата увеличава силата на мускулите. Отново за предпочитане е червеното месо, тъй като то е богато на цинк, който укрепва костите.