Елдата – отлична храна с нарастваща популярност, често се бърка за житна култура и се избягва заради страха от глутен. Тя обаче не е от семейството на житото, а на лапада и не съдържа глутен - зърната са наситени с фитохимикали, антиоксиданти, фибри и минерали. В 100 г едла се съдържат: 343 калории; 231 мг магнезий; 347 мг фосфор; 2,2 мг желязо; 2,4 мг цинк; 8,3 мкг селен; 7 мг витамин В3; 0,4 мг витамин В2  и 0,26 мг витамин В6.
 
Елдата съдържа много повече белтъчини от житото и не е дефицитна на лизин като него. Лизинът е незаменима аминокиселина, която не може да се синтезира в човешкото тяло. Ако не се приема достатъчно лизин, страда най-тежко продукцията на колаген – основният структурен белтък на повечето тъкани – сухожилия, стави, хрущялна тъкан, кожа, кръвоносни съдове и др.
 
Разнообразието от витамини от В групата е от полза за облекчаване на стреса, при третиране на тревожност, безпокойство и депресии и подпомага паметта – ефекти, дължащи се на по-активната синтеза на невротрансмитери като серотонин, хормона на щастието.
 
Млякото пък освежава мозъка рано сутрин – магнезия и витамин D стимулират мозъчната дейност. Освен това, млякото повишава мозъчните нива на глутатион – антиоксидант, защитаващ мозъчната тъкан от метаболитни токсини, тежки метали и др, като ги превръщат в нетоксични водоразтворими продукти, които могат да бъдат изхвърлени от клетките.
 
NEWS_MORE_BOX
 
И млякото и елдата създават продължително чувство на засищатне  - комбинираният им ефект може да доведе до значително понижен апетит през деня. Високото им протеиново съдъжание е от полза както за деца, така и за възрастни.
 
За тази лесна закуска, две чаши предварително сварена елда се залива с чаша топло, прясно мляко.