На първо място, цвеклото помага при анемия. Този мощен на хранителни вещества зеленчук, е обогатен с голямо съдържание на желязо, затова се счита, че помага на хора, които страдат от анемия. Цвеклото може да се добави към диетата при недостиг на елемента желязо, важно за производството на хемоглобин, който е отговорен за довеждането на хранителните вещества и кислорода до всички части на тялото.

 

Цвеклото съдържа множество витамини, сред които са витамин А, Е, С, К и минерали като натрий, калций, калий, рибофлавин, тиамин, ниацин, фибри и протеини.


 

Страдащите хора от запек, може да си набавят фибри чрез консумация на този корен. Цвеклото се счита за слабително средство, което помага при подобряване дейността на храносмилателно-чревния тракт. В допълнение, то изчиства вредните бактерии от червата.


За поддържане на здрав черен дроб, организмът се нуждае от хранителни вещества като витамин В, желязо, антиоксиданти, всичките от които цвеклото съдържа. Този невероятен зеленчук изчиства токсините, натрупани в черния дроб. Може да се консумира и от диабетици, тъй като цвеклото е с много ниско съдържание на калории и мазнини и има среден гликемичен индекс, т.е има умерено съдържание на захар.


Според проучване цвеклото съдържа бетацианин, което може да забави растежа на туморни образувания с 12,5% при пациенти с рак на простата и гърдата. Съединението, намиращо се в цвеклото, освен, че помага за забавяне на тумора, предотвратява и по-нататъшната му поява. Освен бетацианин, цвеклото съдържа флавоноиди и диетични фибри, намаляващи лошия холестерол.

 

Именно затова специалистите препоръчват зеленчукът да се консумира всекидневно, за да избегне натрупването на холестерола в артериите. Зеленчукът е ефективен и за намаляване на високото кръвно налягане заради съдържанието на съединения, които спомагат за разширяването и отпускането на кръвоносните съдове. Счита се, че приемът само на около 500 грама цвекло на ден, може да понижи кръвното и подобри сърдечносъдовото здраве.