Лукът се счита за една от най-здравословните храни. Той е пълен с антиоксиданти и съдържа редица серни съединения. Средно голям лук се състои от 89% вода, 1,7% фибри и 9% въглехидарти. Зеленчукът съдържа също много витамини и минерали. Богат е на витамин В6, В9, витамин С, фолиева киселина и калий. Има също много фитонутриенти като антоцианини, кверцетин и тиосулфинати. Всички тези компоненти правят лука суперхрана. Ето и някои от неговите невероятни ползи за здравето.


Лук за по-силна имунна система

Здравата имунна система е гаранция за предпазване от заболявания, причинени от гъбички, бактерии и вирусни инфекции. Лукът е една от храните, която помага за изграждането на по-силен имунитет. Витамин С и фитонутриентите, присъстващи в него, предпазват организма от много болести, като попречват движението на свободните радикали.


 

Лукът облекчава симптомите на кашлица

Когато човек е болен и страда от настинка или грип, може да овладее симптомите на кашлица чрез лука. За целта зеленчукът може да се добави в чая. Сокът от лук в комбинация с мед също може да намали отока в гърлото.

 

Лукът предотвратява рака

Свободните радикали, навлизащи в организма, могат да доведат до заболяване от рак. Лукът е храна, която може да предотврати неговото развитие и да намали рисковете от разпространението му. Зеленчукът съдържа фитонутриенти като кверцетин и други флавоноиди, както и серни съединения, които са полезни в борбата с рака.

 

Лукът притежава детоксикиращи свойства

Детоксът помага на тялото да се изчисти от токсините и лошия холестерол заради лошите хранителни навици и липсата на физически упражнения. Лукът е изключително добър начин за изчистване от токсините. Той съдържа серни съединения и аминокиселини, които помагат за изчистването на храносмилателната система.

 

Лукът помага за управление на анемията

Анемията причинява недостиг на желязо. Има различни конвенционални лекарства, които спомагат за поддържането нивата на хемоглобин. Те обаче имат също странични ефекти и затова е по-добре да се прибегне към естествен начин за набавяне на желязото. Лукът например съдържа желязо и фолат. В допълнение, фолиевата киселина в него помага за максималното усвояване на желязото и често се препоръчва на бременните жени.