Храната, която консумирате, освен че пряко се отразява на физическото здраве, може да повлияе и на настроението. Ако се чувствате потиснати, заради отминалото лято, препоръчваме ви някои храни, които биха помогнали.
 
Мляко – кисело и прясно. Като един от най-добрите източници на калций, млякото помага на организма да се възстанови след стресови ситуации. Освен това, то съдържа и аминокиселината триптофан, която се свързва с подобряване на съня и настроението. 
 
Соя. Растението е не само богато на протеини, но също така съдържа и антиоксиданти, които подобряват здравето на мозъка и коригират химичния дисбаланс в него, който се свързва с депресивните състояния и смяната на настроенията. 
 
Освен това, при тези, които консумират соеви продукти, се наблюдават по-малко увреждания на мозъчната тъкан при стресови ситуации. Подобрява се паметта и мисловната дейност.
 
Листни зеленчуци. Не може да очаквате да бъдете щастливи, ако в организма има недостиг на фолиева киселина. Нейният дефицит е свързан с клинична депресия, умора и проблеми с паметта. Всички тези неразположения могат директно да засегнат настроението и да доведат до емоционално изтощение. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Дори и при пациентите, които приемат антидепресанти, организмът не успява да отговори на медикамента, докато не се стабилизират нивата на фолиева киселина. Единственият естествен начин да постигнете това е като включите листни зеленчуци към хранителния си режим. Спанак, маруля, броколи са чудесни източници на важната аминокиселина. 
 
Бобови растения. Те са добър източник на протеини, въглехидрати и фибри. Някои от тях – леща, нахут, боб, съдържат фолиева киселина, калций, калий, магнезий, цинк и желязо. Всички те влияят на нивата на невротрансмитери като серотонина, като по този начин се подобрява настроението.