Витамин D е мастноразтворим витамин, който се различава от останалите, тъй като организмът може да формира по-голямата част от необходимото ни количество от него. Това се случва с помощта на слънчевата светлина. Елементът може и да се набави от хранителния режим. 
 
Витамин D е повече от витамин, тъй като действа като прохормон и засяга хормоналния баланс и регулирането на имунитета в организма.
 
Витамин D има отношение в усвояването на калция в костите. Неговият дефицит в организма може да доведе до омекване на костите – състояние, познато като „остеомалация“, или до костна аномалия, известна като „рахит“. 
 
Основните симптоми, насочващи към дефицит на важния витамин, включват:
  • Отслабена имунна система;
  • Сезонна депресия;
  • Автоимунно заболяване;
  • Рак;
  • Слаби кости – остеопения;
  • Кожни проблеми, включително екзема и псориазис;
  • Деменция.
NEWS_MORE_BOX
 
 
Хората, които са застрашени в по-голяма степен от недостиг на витамин D, са тези, които живеят в региони с по-малко слънчева светлина, хората с по-тъмна кожа, спазващите диети с ниско съдържание на мазнини. В рисковата група попадат и онези, които приемат стероиди и медикаменти за намаляване на теглото
 
Витамин D помага и за клетъчната репликация и може да играе роля в развитието на автоимунните заболявания
 
Повечето храни, освен ако не са обогатени, са бедни източници на витамин D, но има и такива, в които нивата му са по-високи.
 
За тази цел, следва да обогатим хранителния си режим с морски дарове като сардини, скумрия, риба тон, сьомга, както и хайвер. Други хранителни източници на важния витамин са прясно мляко, яйца и гъби.