Високопротеиновите храни са важна част от хранителните режими, целящи намаляване на телесното тегло. Те са здравословни и засищащи и осигуряват необходимата енергия. Ето и няколко предложения за здравословни протеинови закуски.

 

Яйца. В забързаните делници, яйца за закуска са изключително подходящи. Яйцата се чудесен източник на протеини и можем да ги приготвим по различни начини – варени, пържени, бъркани, пуширани, на омлет. Това внася разнообразие към закуските ни.


 

Кисело мляко. Изключително полезна и вкусна закуска. Киселото мляко е богат източник на протеини, калций и полезни бактерии. Киселото мляко трябва да бъде част от ежедневното ни меню. За закуска можем да го комбинираме с плодове или овесени ядки, това ще ни засити и ще ни осигури тонус и енергия. За предпочитане е да избираме кисело мляко без добавени захари.

 

Зърнени закуски. По магазините можем да намерим зърнени закуски, богати на протеини. Те осигуряват и нуждите на тялото от витамини В. Засищащи са и са вкусни. Добавяйки прясно мляко към тях си осигурявате и необходимия калций. Добавяйки ядки към зърнената си закуска, я правите още по-хранителна и засищаща.

 

Сирене, извара и други млечни продукти. Сиренето и кашкавалът са типични продукти за българската трапеза. Те са хранителни и вкусни, изключително подходящи за една засищаща закуска. Могат да се комбинират с пресни зеленчуци или да бъдат част от пълнозърнести сандвичи.

 

Фъстъчено масло с плодове. Фъстъченото масло не е типичен продукт за нашата страна, но то може да бъде намерено във всеки голям хипермаркет. Фъстъците притежават високо съдържание на мазнини във високо качество (около 50%), протеини (около 30%) и въглехидрати. Освен това те са богати на витамини В1, В3, Е и цинк. Фъстъченото масло е концентриран продукт, който ни осигурява бързо засищане и неповторим вкус. В комбинация с оризови бисквитки, ябълка или банан получаваме полезна и засищаща закуска.

 

Ядки. Ядките са подходящи и за сутрешна и за следобедна закуска. Макар да са богати на калории, ядките са сред високопротеиновите закуски, които ще заситят глада, а здравословните мазнини и въглехидрати осигуряват необходимата енергия.