Царевицата съдържа голямо количество витамини и минерали, включително витамин А, витамин С, витамин К, манган, фосфор, магнезий, цинк и много други. Тя може да се консумира и под формата на корнфлейкс, царевично брашно, царевичен сироп. Царевицата е с ниско съдържание на калории, но съдържа 3,4 грама протеини на 100 грама царевица.


Царевицата е добър източник на енергия, тъй като съдържа голямо количество въглехидрати. За да се усвоят от тялото, се изисква не малко време, а това всъщност е от полза, тъй като държи ситост за по-продължително време. Чаша царевица осигурява около 29 грама въглехидрати, които също подпомагат за правилното функциониране на мозъка и нервната система. Специалистите препоръчват нейното консумиране най-вече от спортистите.


Тъй като царевицата засища, може да се консумира с цел намаляване на излишните килограми. Поради това тя може да бъде добър избор за закуска.



Царевицата е много полезна за хипертониците, тъй като съдържа фенолни фитохимикали, които помагат за регулиране на кръвното налягане. Нейното консумиране дори е свързано с предотвратяване повишаването на кръвното. Тъй като царевицата съдържа голямо количество фибри, се намалява холестеролът, но също се намалява вероятността от запушване на артериите. Понижава се рискът от инфаркт и инсулт.


Фибрите също са свързани и с подобряване на храносмилането. Благодарение на тях се предотвратява констипацията, хемороидите и се намалява рискът от рак на дебелото черво. Това се осъществява чрез стимулиране на перисталтиката и производството на стомашен сок.


Благодарение на жълто-оранжевия си цвят, царевицата съдържа високи нива на лутеин и бета-каротин. Те са необходими за поддържането на здравето на очите, но и за намаляване на риска от развитие на различни очни заболявания.


Царевицата помага и за предотвратяване на анемия. Това се дължи на желязото, което тя съдържа. Желязото е един от основните минерали, необходими за образуването на нови червени кръвни клетки, а неговият дефицит е една от основните причини за анемия. 

 

Царевицата е богата на витамин В6, който помага за производството на серотонин и норепинефрин, които влияят на настроението. Той е необходим и за производството на мелатонин, важен хормон, който стимулира дълбокия и качествен сън.