Закуската наистина е важна, но само ако имате апетит рано сутрин. В случай, че не сте гладни и се насилвате да се храните това ще доведе до излишно натоварване на храносмилателната ви система, което води до повишаване на киселинната секреция в стомаха. Общоприетото схващане, че закуската е важна при хранителните режими, целящи отслабване, е правилно. Но то може да не е приложимо при всички, особено за хората, които са имали късна вечеря.

 

Закусването без апетит е по-вредно от колкото пропускане на първото хранене за деня. В такива случаи тялото започва да произвежда повече киселина и ензими, които нарушават естествените процеси в тялото. Този стандарт важи в пълна сила за децата. Някои деца се събуждат гладни, но има и такива, които нямат апетит, когато се събудят и те не бива да бъдат насилвани да ядат закуска. Понякога тялото знае по-добре какви са нуждите му.


 

Много често хората не са гладни веднага след събуждане, защото тялото е още в процес на детокс и възстановяване. Това означава, че то е още в почивка и храносмилателната система не е готова още за работа.

 

Апетитът може да се появи час, два след събуждането, а при някои хора дори около обяд. Това е времето, в което трябва да се нахраните, а именно, когато усетите глад. Ако огладнявате около обяд, това може да се дължи на късна, обилна вечеря, което не е особено полезно за организма.

 

Хората, които правят късни закуски или не закусват, често се подлагат на хранителни режими тип „периодично гладуване“. Това е разпространен режим, използван за загуба на тегло, детоксикация, подобряване на съня и т.н.

 

Има мнения, че не само закуската, но и другите основни хранения за деня не бива да се приемат като най-важни и незаменими и да се натоварва организмът с храна, която не е необходима в момента.

 

Вечерята също се счита за много важно хранене и децата биват карани да се нахранят добре на вечеря. Специалистите съветват тя да бъде нисковъглехидратна, тъй като това е времето, в което метаболизмът се забавя.