Ако искаме да се храним здравословно, то зеленчуците задължително трябва да присъстват в менюто ни. Тиквичката е един от най-продаваните през летния сезон. Тя е съставна част на много ястия, някои хора дори я ядат сурова. И има защо - пълна е с полезни за организма вещества. 
 
В зеленчука има много малко калории, а същевременно ни засища, заради което се яде от много хора, целящи редуциране на теглото. Високото съдържание на вода и фибри го правят предпочитан за обяд или вечеря. 
 
Тиквичката е източник на манган и витамин С, които ни поддържат в добра форма. Също така в нея има витамин А, магнезий, фолиева киселина, калий, мед и фосфор. От своя страна омега-3 мастните киселини, цинкът, ниацинът и протеинът, витамин В1, витамин В6, витамин В2 и калций поддържат оптимално здравето ни. Подобно на много други зеленчуци, в този също присъства фолиевата киселина, която е много важна за развитието на плода по време на бременност.
 
Едно от последните проучвания за свойствата на тиквичките показва, че неговите вещества оказват положително влияние при проблеми с простатата и еректилна дисфункция. Резултатите от друго изследване сочат, че съдържанието на витамин С, фолат и бета-каротин в тиквичките помагат на тялото да се предпази от вредните химикали, които могат да доведат до рак на дебелото черво. Бета-каротинът и витамин С също имат противовъзпалителни свойства и могат да намалят риска от развитие на астма и ревматоиден артрит. Малкото количество мед в зеленчука също има своите ползи - намалява болезнените симптоми при ревматоиден артрит.
NEWS_MORE_BOX
 
По-честата консумация на тиквички предпазва сърцето от болести, благодарение на изобилието от манган и витамин С. Съдържанието на магнезий значително намалява риска от инфаркти и инсулти. В комбинация с калий, той помага и за намаляване на високото кръвно налягане. Фибрите в тиквичките понижават нивата на холестерола, като по този начин намаляват риска от атеросклероза и сърдечни заболявания, дължащи се на диабет.