Ако търсим полезен начин да отслабнем, е време да се запознаем с полезните свойства на тиквичките. Въпреки че са плодове, тиквичките се използват като зеленчуци, тъй като са по-вкусни, поднесени като приготвени ястия.

 

За тях е добре известно, че помагат за свалянето на килограми, като едновременно с това добавят хранителна стойност на диетата ни. Освен това спомагат за подобряване на зрението и предотвратяване на всички заболявания, които се появяват от недостиг на витамин С - като склероза и лесно натъртване. Подходящи са при астма, заради високото си съдържание на витамин С, въглехидрати, протеини и фибри. Съдържат и значителни количества калий, фосфорна киселина и витамин А, важни за поддържане на доброто здраве.


 

По-подходящи за консумация са младите тиквички, които не са напълно узрели. Те са най-добри за консумация през май - юли.

 

Почти всички от елементите им са подходящи за консумация, включително семената и дори коричката.

 

5-те основни ползи на тиквичките включват:

 

  • Сваляне на килограми: те не са калорични, но ни дават усещане за ситост. Това е благодарение на богатото им съдържание на вода и фибри.
  • Здравословни са: освен гореспоменатите полезни вещества, те съдържат и магнезий, мед и фосфор,омега-3 мастни киселини, цинк и др.
  • Подпомагат мъжкото здраве: тиквичките притежават определени свойства, които ефективно третират заболяване при мъжете, наречено доброкачествена хипертрофия на простатата. Това е състояние, при което простатната жлеза се разширява в странна форма и размер, което след това може да причини проблеми, както със сексуалната, така и с уриналната функция.
NEWS_MORE_BOX

 

  • Подходящи в превенция за някои заболявания: редовната им консумация спомага за превенция на много заболявания, включително рак. Изследванията вече показват, че храните, богати на фибри, възпрепятстват раковите заболявания, като измиват туморите, причиняващи рак, от клетките в дебелото черво.
  • Предпазват сърдечносъдовата система: богатата им хранителна стойност, особено през лятото, осигурява безброй предимства за тялото. Благодарение на изобилните нива на манган и витамин С, те помагат поддържането на сърцето здраво. Също така, предотвратяват окисляването на холестерола, който се натрупва по стените на кръвоносните съдове. Фолиевата киселина помага на организма да се елиминира опасен метаболитен страничен продукт, наречен хомоцистеин, който може да доведе до инфаркт и инсулт, ако нивата станат твърде високи. Спомагат и за намалянето на холестерола и понижават риска от атеросклероза и сърдечни заболявания, дължащи се на диабет.