Тиквата е плодов зеленчук, който съдържа редица полезни хранителни вещества. Същото се отнася и за семките й.
 
Тиквените семки съдържат магнезий, който има много важна роля в поддържането на сърдечното здраве. Минералът спомага за „снабдяването“ на сърцето с кръв, а също така и отпуска кръвоносните съдове. По този начин консумацията на тиквени семки спомага контрола на кръвното налягане, предпазвайки ни от сърдечен удар и инсулт
 
Фитостеролите, които се намират в тези семена, поддържат стабилни нивата на холестерола, като така намаляват риска от развитие на сърдечносъдово заболяване
 
Те са богати още и на триптофан. Тази аминокиселина е от основно значение за синтеза на серотонин, който се преобразува в мелатонин, познат като хормона на съня. 
 
С високо съдържание на цинк, тиквените семки помагат още за регулирането функцията на имунната система, а заедно с това намаляват и риска от вирусни инфекции. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Семената съдържат още витамин Е и селен, които предпазват от уврежданията на тъканите, причинени от свободните радикали, засилват и защитния им механизъм. 
 
Тиквените семки са много важна храна, тъй като имат съществена роля в поддържане здравето на простатата.
 
Различни проучвания сочат, че самите семки, както и олиото, извлечено от тях, съдържат цинк, който спомага нормалното функциониране на простатната жлеза. Те помагат също така и за по-бързото излекуване на вече уголемена жлеза.