Обичате ли семки? А кои повече предпочитате – слънчогледовите или тиквените? Консумират се предимно слънчогледовите, но хранителните вещества в тиквените са много повече.

 

Семките от тиква са много по-здравословни. В тях има голямо количество от витамините А, С, К, Е и витамини от В групата - В1, В2, В5, В6, В9. От минералите, най-високо е съдържанието на фосфор, калий, калций, магнезий, желязо, цинк, селен, мед и манган. Затова могат да бъдат част от различни диетични режими или просто част от нашата засищаща закуска. 


 

Ето кои са най-големите ползи от консумацията на вкусните тиквени семки: 


По-честият им прием е свързан с по-нисък риск от рак на стомаха, простатата, гърдата, белия дроб и дебелото черво. Наскорошно проучване, проведено в САЩ, показва връзка между веществата в тиквените семки и по-ниския риск от рак на гърдата при жени в постменопауза.

 

Също така, хранителните вещества в тиквеното семе поддържат сърцето здраво. В него има Л-аргинин, който понижава кръвното налягане, предотвратява натрупването на плаки в артериите, като по този начин намалява риска от сърдечни заболявания. Хората, които консумират тиквени семки, могат да понижат нивата на лошия холестерол в организма. 

 

Друга ценна полза от приема на тиквени семки е, че контролират диабета. Те имат свойството да понижават кръвната захар. Съединенията, присъстващи в семената, са свързани с по-добър гликемичен контрол, който е от съществено значение за контрола на кръвната захар.

 

Не всеки знае, че веществата в тиквените семки се грижат и за кожата. Те са богат източник на здравословни мазнини като омега 3 и омега 6 мастни киселини. Човешкото тяло не може да си ги произведе, затова е нужно да си ги набавим под формата на храна и добавки. Така че, колкото повече семки ядем, толкова повече кожата ни ще бъде защитена от изсушаване и стареене. 

 

NEWS_MORE_BOX

 

Всеки втори от нас има косопад. Той може да се дължи на различни фактори. Фитостеролите в тиквените семена могат да намалят капенето на косата. Те са естествени хранителни мазнини, които оказват съществена роля за различни процеси в тялото. 

 

Редовната консумация на тези семки може да подобри и качеството на спермата при мъжете. Причината се дължи на високото съдържание на цинк в семките, което допринася за здравословните нива на тестостерон при мъжете. Това подобрява качеството на сперматозоидите. 

 

Не на последно място, хората, които имат артрит, могат да облекчат своето състояние, хапвайки тиквени семки. Антиоксидантите в семената облекчават болката в ставите, намаляват възпалението и дискомфорта, причинени от заболяването.