В тиквата има много витамин А, почти толкова колкото в морковите, затова тя е полезна за хората с отслабено зрение и за всички, които дълго време стоят пред монитор.

Специалисти препоръчват свеж сок от тиква да се пие при нарушена обмяна на веществата, захарен диабет и камъни в бъбреците и пикочните пътища.

Тиквата съдържа соли на цинка, които са особено полезни за мъжката потенция. За жените е полезна, заради съдържание на витамин Е, който освен, че се грижи за функционирането на репродуктивната система, помага да се съхрани младостта и красотата.

Тиквените семки, освен че са вкусни, също са и много полезни. Популярно е тяхното свойство да ескпулсират глистите.

Семките могат да помогнат на бременните, страдащи от повръщане, да намалят позивите и състоянията на гадене.

Достатъчна е шепа от тях, за да се и осигури дневната необходима доза от желязо на организма.

Тиквата като цяло е полезен диетичен хранителен продукт: нискокалорична е, богата е на влакнини и витамин С. Добре е да се запази за зимата и да се консумира от време на време при дефицит на витамини.