Тиквата е с богато съдържание на фибри, които са полезни за храносмилането. Те оставят и усещането за ситост за по-дълго. В една чаша консервирана нарязана тиква може да се открие количеството от седем грама фибри. Това е повече, отколкото бихме получили от консумацията на две филийки пълнозърнест хляб. 
 
Тиквата също така съдържа и малко калории. В консервираната тиква могат да се открият почти 90% вода, което означава, че поддържа организма хидратиран. 
 
Приятният оранжев цвят на тиквата се дължи на съдържанието на бета-каротин, който в организма се превръща във витамин А. Този витамин е от съществено значение за здравето на очите
 
Количеството от една чаша тиква осигурява над 100% от препоръчителния дневен прием на витамин А. В тиквата могат да се открият още лутеин и зеаксантин – антиоксиданти, които помагат за предотвратяване развитието на катаракта и могат да забавят това на макулната дегенерация
 
Високото количество витамин А в тиквата осигурява на организма подкрепа в борбата с инфекциите, вирусите и инфекциозните заболявания. Маслото от тиква е полезно срещу бактериални и гъбични инфекции. Освен това, в тиквата може да се открие и витамин C, който също е в подкрепа на възстановяването от настинка и грип. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Консумацията на тиква може да помогне и на кожата, тъй като бета-каротинът предпазва от уврежданията, причинени от слънчевите лъчи. 
 
Данните от проучвания установяват, че хранителният режим, богат на бета-каротин, може да намали риска от развитие на някои видове рак, включително рак на простатата и рак на белия дроб
 
В допълнение витамините А и C действат като антиоксиданти и защитават клетките от свободите радикали, причиняващи злокачествени заболявания.