Само шепа сусам на ден ни осигурява широка гама от пълноценни вещества - антиоксиданти, минерали, витамини и протеини.
 
Семената на сусама са източник на фитонутриенти, като омега-6 мастни киселини, флавоноиди, фенолни антиоксиданти, диетични фибри и минерали. Съдържат и витамини В-комплекс като ниацин, фолиева киселина, тиамин, витамин В6 и рибофлавин.
 
Семената са богати на мононенаситени мастни киселини и по-специално на олеинова киселина, която помага за понижаване нивата на "лошия" LDL холестерол и за повишаването на „добрия“, HDL. 
 
В 100 г сусам се съдържат и 97 мкг фолиева киселина, което е около 25% от препоръчителния й дневен прием. Витаминът е от съществено значение за синтеза на ДНК. Приемът на фолиева киселина е важен за бременни жени, тъй като спомага за нарастване на матката, изграждането на плацентата и правилното развитие на ембриона. 
 
Сусамените семена са богат източник на основни минерали, като калций, желязо, манган, цинк, магнезий, селен и мед. Те имат жизненоважна роля за костната минерализация, за производството на хормони и на червени кръвни клетки, за синтеза на ензими, както и за регулиране на сърдечната дейност.