Ядките за лесен и здравословен начин да се заситим както през деня като междинно хранене, така и като късна вечерна закуска. Важно е да внимаваме какви ядки консумираме, тъй като осолените може повече да навредят, отколкото да са от полза. 
 
Въпреки че ядките, осолени или не, зареждат с енергия и са с богато съдържание на калории, солта в тях е повод за притеснение. Тя има свойството на консервант и не само подобрява вкуса, но и повишава количеството натрий. Увеличените му нива в кръвта крият риск от повишено кръвното налягане, заедно с други здравословни проблеми, свързани с него. 
 
Ежедневната препоръчителна доза натрий е 2400 мг. Макар фъстъците да са с по-ниско съдържание на този елемент, бадемите и кашуто го съдържат, поради което, когато ги консумираме подсолени, може значително да се повиши общият прием на натрий. 
 
Така например, ако подсолените фъстъци съдържат около 95 мг натрий, в солените бадеми може да се открият близо 185 мг от нехо. Консумацията на прекомерни количества подсолени ядки може да навреди на здравето, повишавайки общия прием на натрий. Това крие риск от сърдечносъдово заболяване, хипертония и бъбречно заболяване. 
NEWS_MORE_BOX
 
За разлика от други храни, консумацията на ядки в умерени количества е ключът за „извличане“ на ползите за здравето, които те предоставят. 
 
Препоръчително е също така да заменим нездравословните и богати на мазнини закуски, като картофен чипс, с печени или несолени ядки. Така не само се повишават нивата на енергията в организма, но и усещането за ситост остава за по-дълго. 
 
Не бива и да се ограничаваме са консумираме само един вид ядки. Вместо това е препоръчително да хапва микс от различни видове. Така се повишават нивата на различни ценни хранителни вещества в организма.