Разумната консумацията на слънчогледови семки се свързва с понижен риск от сърдечносъдови заболявания и диабет тип 2.
 
Слънчогледовите семки са богати на витамин Е. Този витамин защитава от уврежданията на ДНК, протеините и клетъчните мембрани, причинени от свободните радикали. 
 
Витаминът също така насърчава кръвообращението като помага в образуването на червени кръвни клетки. В количеството от около 30 г слънчогледови семки се съдържа 10 мг витамин Е, което е две трети от препоръчителния дневен прием. 
 
Семките доставят на организма и витамин B1, познат още като тиамин. Той има свойството да активира ензими, които подпомагат химичните реакции, свързани с функционирането на клетките. 
 
Адекватният прием на тиамин спомага и за извличането на енергия от храната и образуването на нуклеинови киселини – градивните елементи на ДНК. Мъжете се нуждаят от 1,2 мг тиамин дневно, а жените – от 1,1 мг според данни на института „Линус Полинг“ в САЩ. В количеството от 30 г слънчогледови семена могат да се намерят 0,4 мг от витамина. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Семената на слънчогледа са богат източник и на желязо. Консумацията на 30 г от тях осигурява 512 микрограма от минерала, което е повече от половината от необходимото дневно количество – 900 микрограма. 
 
Организмът използва желязо, за да формира меланин – пигмент, който придава цвета на кожата и косата. Меланиновите молекули абсорбират ултравиолетовата радиация от слънчевите лъчи, като по този начин защитават тъканите от увреждане при излагане на слънце.