Консумацията на сини сливи подпомага храносмилането. Препоръчва се за облекчаване на запек. Нередовното изхождане е свързано с чувство на дискомфорт, може да доведе и до интоксикация на организма.

 
Смята се, че положителният ефект от консумацията на плодовете при запек се дължи на високото съдържание на фибри и естествено слабително средство сорбитол. 
 
Редовното пиене на течности през деня също е важно за предпазване от затягане на стомаха.
 
Сините сливи съдържат и други, полезни за здравето съставки. Богати са на антиоксиданти, витамин А, минерали като желязо и калий. 
 
Съдържанието на витамин А в сините сливи помага за поддържане на имунитета, както и здравето на очите. Осигурява нормалното функциониране на зрителния анализатор и участва в синтеза на зрителния пигмент на ретината. 
 
Витаминът участва и във възстановителните процеси на организма. Необходим е за образуването на нови клетки. Проучвания изтъкват и ползите му за забавяне на процесите на стареене.
NEWS_MORE_BOX
 
Установено е и че консумацията на плодове, богати на витамин А, предпазват от развитие на рак на белия дроб и на устната кухина. 
 
Сливите са богати на минералите калий и желязо. Желязото е необходимо за образуването на червените кръвни клетки. Калият има отношение към обмяната на веществата и функционалната активност на клетките. Има ползи за регулиране на сърдечната честота и артериалното налягане. 
 
Консумацията на сини сливи се препоръчва и срещу анемия.