Тиквените семки са популярни със своя впечатляващ арсенал от хранителни компоненти. Спрямо Ориентировъчния дневен прием (ОДП) на Световната здравна организация, 32 г печени, белени тиквени семки съдържат: манган – 73,5% от ОДП; триптофан – 53,1% от ОДП; магнезий - 47,7% от ОДП; фосфор – 39,7% от ОДП; мед – 21,5% от ОДП; белтъчини – 19,5% от ОДП; цинк – 16,8% от ОДП; желязо – 15,7% от ОДП; калории - 10% от ОДП или около 180 ккал.
 
Повечето есенни храни са типично богати на антиоксиданти, но дори сред тях тиквените семки изпъкват със своето разнообразие от форми на витамин Е – алфа-, гама- и делтатокоферол, алфа- и гаматокомоноенол. Освен тях са налични и минерални антиоксиданти като цинк и манган. Фенолните антиоксиданти хидроксибензоева, кафеена, синапинова, ванилова и сирингова киселини са обилно представени във всяка семка, а лигнаните пиноресинол и ларициресинол са мощни антиоксидантни фитонутриенти.
 
Оксидативният стрес е известен като ускорител на метастазирането – прорастването на ракови тъкани отвъд даден орган или система. Антиокседантният десант извършван от всяка семка може да бъде само от полза на организма, понеже повишава защитата срещу развитие на ракови заболявания.
 
По правило, зеленчуците растящи в или близо до пръстта са по-богати на минерали и тиквата не е изключение – в нейните семки се задържат добри количества фосфор, магнезий, цинк и желязо. Те са сериозен източник на цинк, при това лесен и евтин начин за сдобиване му – 100 г белени семки съдържат около 8-10 мг цинк. Цинкът е жизненоважен - среща се като ключов компонент в стотици специфични ензими и играе важна роля в предаването на генетичния материал под формата на ДНК. Той е вторият най-изобилен метал в човешкото тяло след желязото.
 
Сред хранителните ползи на печените семки е и тази, че в храносмилателната система те проявяват антимикробни, антибактериални и антигъбични свойства.
NEWS_MORE_BOX
 
Препоръчва се семките да се пекат на температура не по-висока от 75 °C и за не повече от 20 минути. Ако се пекат по-дълго или по-интензивно, в тях настъпват изменения, силно увреждащи вкусовите и хранителните им качества. Изпечените вече семки, обелени или не, трябва да се съхраняват в хладилник – така техните вкусови и хранителни качества могат да се запазят около 6-7 месеца.
 
Тиквените семки не притежават известен на науката алерген за човека и съдържат пренебрежителни количества оксалати и пурини - не представляват опасност за здравето. Могат да бъдат добавяни към салати, супи, сандвичи, мюсли. Ако се консумират без друга храна, се препоръчва всяка шепа да бъде придружавана с чаша вода, за да се избегнат храносмилателни проблеми.