Проучване показва, че ползите от гинко билоба за поддържане на паметта и мозъчните функции може да се постигнат и с други изцяло природни средства.

 

Зеленолистните зеленчуци имат напълно съизмерим потенциал в това отношение, ако се консумират редовно – поне веднъж на ден.


 

В стремежа да запазят свежестта и функционалността на мозъка си много хора разчитат на хранителни добавки, без да подозират, че и естествените хранителни продукти могат да забавят значително дегенеративните процеси в мозъка.

 

За да докажат това и да подпомогнат избора на подходящи храни за тази цел, учени от медицински център към университет в Чикаго провеждат интересно проучване. То използва данни от проект на Вашингтонския Университет, стартиран още през 1979 г. и проследяващ интелектуалните способности на група хора в хода на възрастта им.

 

Проучването обхваща около 1000 души на възраст 58-90 години. Всички те са участници във въпросния проект и интелектуалното им здраве е проследявано с години. Установено е, че тези от тях, които консумират поне веднъж дневно зелена салата, много по-рядко изпитват проблеми с паметта и познавателните си способности, независимо от възрастта. Специални тестове и изследвания на мозъците им показват, че тяхната обща функционалност е съизмерима с тази на хора, по-млади средно с 11 години, т.е. зеленолистните зеленчуци държат мозъка с 11 години по-млад.

 

NEWS_MORE_BOX

Учените обясняват този ефект с богатия и разнообразен състав на спанака, копривата, брюкселското зеле, лапада, цвеклото, целината и другите продукти, които ползваме при приготвяне на свежа зелена салата.

 

Бета каротинът (провитамин А), другите каротиноиди и антиоксиданти в състава на тези зеленчуци действат много целенасочено за предпазване на нервната тъкан в мозъка от дегенеративни процеси и други типове увреждане.

 

Действието им се изразява в неутрализиране на свободните радикали, укрепване на миелиновата обвивка на невроните и предпазване от прекомерно натрупване на т.нар. амилоидна плака, която се счита за основна причина за развитие на Алцхаймер и други форми на деменция.

 

Редовният прием на храни, богати на такъв тип вещества, поддържа мозъка във форма с хода на годините. Разнообразните зелени салати са много удобно средство да си ги набавяме редовно и снемем част от тежестта на ЕГН-то, поне по отношение на интелекта.