Лятото е сезонът, когато динята е един от най-приятни плодове – освежаващ, засищащ, сладък. Но също така динята ни носи и много ползи. Тя е нискокалорична, но в същото време богата на витамини – А, С, фибри и други нутриенти.

 

Динята е храна, която ни държи хидратирани. Пиенето на вода е основният начин да хидратираме тялото си. Яденето на храни с високо водно съдържание има същото действие. Всъщност, в динята се съдържат около 92% вода. А това е и причината, поради която динята е изключително засищаща храна. Комбинацията от високо съдържание на вода и фибри в динята я прави храна, от която можем да изядем големи количества без да поемем много калории.


 

Динята е източник на полезни нутриенти. Доколкото може да се каже за плодове, динята е сред храните с най-ниска калорична стойност – само 46 кал за 150 гр продукт. Това е по-малко и от плодовете с ниско захарно съдържание каквито са горските плодове. Една купичка (150 гр) диня съдържа много полезни за тялото ни нутриенти:

  • Витамин С – 24% от дневните нужди;
  • Витамин А – 18% от дневните нужди;
  • Калий – 5% от дневните нужди;
  • Магнезий – 4% от дневните нужди;
  • Витамини B1, B5 и В6 – 3% от дневните нужди.

 

Динята съдържа и още: каротеноиди, включително бета каротен и ликопен, а също така важната аминокиселина цитрулин.

 

Динята подобрява сърдечното здраве. Сърдечните заболявания са водеща причина за смъртността в световен мащаб. Начинът на живот и храненето могат значително да подобрят сърдечното здраве. Няколко съставки в динята я правят изключително полезна за сърдечно-съдовата система. Проучванията сочат, че ликопенът понижава нивата на холестерол и кръвното налягане. Антиоксидантните му свойства предпазват холестерола от оксидативен стрес.

 

Според едно проучване, ликопенът може да намали симптомите на менопауза, а също и да тонизира съдовата стена. В динята се съдържа и аминокиселината цитрулин. Те повишава нивата на азотен оксид в кръвта. Той действа съдоразширяващо и по този начин понижава кръвното налягане. Динята съдържа и витамините А, В6, С, магнезий и калий, които също има благотворен ефект върху сърдечно-съдовата система.