Консумацията на авокадо подобрява разпределението на мазнините в организма на жените, намира изследване, представено в Journal of Nutrition.
Авокадото привлича вниманието на учени от САЩ и Великобритания заради наличието на ненаситени мастни киселини, каротиноиди, фибри и други полезни нутриенти. От по-рано се знае, че при редовна консумация на авокадо по-рядко се наблюдава коремно затлъстяване. В изследването си учените са целяли да сравнят ефекта на хранителния режим с ежедневно добавено авокадо, без да се променя общия калориен прием.


В него са се включили 105 души на възраст между 25-45 години, като всеки един от тях е бил с наднормено тегло. Половината от доброволците хапвали по едно авокадо допълнително към обичайния си хранителен режив в продължение на 3 месеца. Менюто на втората група било същото, но без авокадо.


Резултатите показали, че при жените, които хапвали авокадо, имало по-внушително намаляване на коремните мазнини в сравнение с тези от контролната група. Изводът на учените е, че авокадото може да подпомогне правилното разпределение на мазнините в организма и да намали отлагането им около вътрешните органи.



При мъжете промени в разпределението и наличието на висцерални мазнини не се променило. Нито при тях, нито при жените авокадения хранителен режим не довел до подобряване на инсулиновата чувствителност на тъканите.


По думите на Найман Хан от Илинойския университет, съавтор на проучването, полът има значение за реакцията на органима към диетичните промени.


Според специалисти от Университета Джон Хопкинс срещу висцералните мазнини помагат следните мерки:

 

  1. Контрол на обиколката на талията – при обиколка на талията над 1 м при мъжете и 89 см при жените нараства рискът от развитие на болести, свързани със затлъстяването.
  2. Аеробните упражнения са основен метод за борба с корема. Това вклячва бягане, ходене, аеробика, колоездене. Интензивността на упражненията са критерий за тяхната ефетивност – при извършването им трябва да можете да говорите, но не и да пеете.
  3. Не бива да се пропуска редуването на аеробните упражнения със силови.
  4. Необходимо е да се намали консумацията на мазнини, като за сметка на тях се включат в менюто повече плодове, зеленчуци и съдържащи фибри храни. 


Какво допълнително е добре да се знае:

 

  1. Препоръките горе работят, ако на ден се отделят поне 30 минути за спорт.
  2. Все пак храненето е здравословно.
  3. Избягват се подсладените напитки
  4. Отделя се досатътчно за сън и
  5. Не се пуши.

 

Източници:

https://academic.oup.com/jn/article/151/9/2513/6311819
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27401417/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12610016/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24355667/
https://www.hopkinsmedicine.org/gim/faculty-resources/core_resources/Patient%20Handouts/Handouts_May_2012/The%20Skinny%20on%20Visceral%20Fat.pdf
https://www.cdc.gov/healthyweight/assessing/index.html
https://www.healthdirect.gov.au/how-to-reduce-visceral-body-fat-hidden-fat
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23638933/
https://medicalxpress.com/news/2021-09-avocados-belly-fat-women.html