Рибата и рибеното масло могат да бъдат полезни за контролиране нивата на холестерола и предотвратяване на сърдечносъдовите заболявания. Учените установяват, че хранителният режим, богат на риба, може да намали нивата на холестерола
 
Мазнината в рибата е различна от тази на животните. Тя е богата на ненаситени мазнини, докозахексаенова и ейкозапентаенова киселина. Рибата получава тези омега-3 мастни киселини като се храни с фитопланктон и ги съхранява в телесната си мазнина.
 
Риби като сьомга, скумрия, херинга, аншоа и езерна пъстърва са сред най-богатите източници на омега-3 мастни киселини. Някои от мастните киселини предотвратяват аритмията, намаляват възпалението и риска от образуване на кръвни съсиреци, намаляват нивата на триглицеридите в кръвта, както и тези на кръвното налягане. Подобряват и нивата на „добрия“ HDL холестерол и намаляват тези на „лошия“. Най-добрият начин да се приготви рибата е печенето.
NEWS_MORE_BOX
 
 
Въпреки че е истина, че има следи от живак почти във всички видове риба, това количество обикновено не е опасно за здравето за повечето хора. От Администрацията по лекарствата и храните в САЩ съветват малките деца, кърмещите майки и бременните жени, както и тези, които планират да забременеят, да не консумират акула, риба меч, кралска скумрия, тъй като те са съдържат по-високи количества живак.
 
От Американската здравна асоциация препоръчват хората, при които има повишен риск от развитие на сърдечносъдово заболяване, а дори и останалите – да консумират риба поне два пъти седмично. Ако не обичаме тази храна, можем да се посъветваме с лекаря си за това какви добавки да приемаме.