Рибата може да подобри здравето на мозъка и сърцето. Въпросът, кои са най-добрите добавки, все още остава неизвестен. Според скорошни проучвания обаче омега-3 мастни киселини „пазят“ мозъка от нарушения, проявяващи се с напредването на годините като загубата на когнивните способности и деменцията
 
Изследователите препоръчват да консумираме риба пет пъти седмично или два пъти, ако допълнително приемаме хранителните вещества под формата на добавки. Експертите акцентират, че добавките не могат да помогнат на хората, които вече са претърпели инфаркт или инсулт, но приемът им може да помогне на здравите хора, тези, при които рискът е повишен или вече страдат от сърдечносъдово заболяване
 
Омега-3 мастни киселини помагат за намаляване на риска от аритмия, редуцират образуването на плака, а също така могат да понижат и кръвното налягане. Рибата, която е препоръчително да консумираме, е сьомга, скумрия, херинга, пъстърва, сардини и риба тон. Най-добре е, разбира се, да консумираме риба, но хранителните добавки също могат да помогнат. 
NEWS_MORE_BOX
 
Ползите, които омега-3 мастни киселини носят, са отдавна известни. Те са широко препоръчвани като съюзник в превенцията на Алцхаймер.
 
Докозахексаеновата киселина (DHA), която се намира в рибеното масло, оказва благоприятен ефект върху развитието на мозъка на новородените. 
 
Подхранването на мозъчните клетки помага за предотвратяване на атрофия в по-късните години. Хранителният режим, богат на тази киселина, поддържа мозъка по-активен.