По време на първото проучване, което изпитва ефектите на много ранната вечеря, се установява, че тази стратегия води до намаляване на глада и променя моделите в организма, свързани с изгарянето на мазнини и въглехидрати. Това би могло да доведе до загуба на излишно тегло
 
При този режим последното хранене за деня е около средата на следобеда. Доброволците не ядат нищо друго до закуската на следващата сутрин. 
 
Организмът ни има вътрешен часовник и много аспекти на метаболизма функционират в своя оптимум сутрин. Следователно, храненето в съответствие с циркадните ритми на организма може да се отрази благоприятно върху здравето. Според данните от проучването това се отнася и за обмяната на веществата. 
 
Този първи тест сред хора следва лабораторно изследване, проведено със същия подход, което установява, че ранната вечеря редуцира мазнините и намалява риска от развитие на болест на Крон
 
За целите на последното изследователският екип проследява 11 мъже и жени, които страдат от наднормено тегло, в продължение на 4 дни. През това време участниците се хранят в интервала между 08:00 и 14:00 часа. След това режимът им се променя за още 4 дни, през които те консумират храна между 08:00 и 20:00 часа. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Специалистите тестват въздействието на ранната вечеря по отношение на изгарянето на мазнините, калориите и апетита. Установява се, че, макар да не влияе на броя изгорени калории, стратегията на ранното хранене намалява колебанията, свързани с чувството на глад, и увеличава изгарянето на мазнини за няколко часа през нощта. 
 
Отчита се също и подобряване на гъвкавостта на метаболизма – неговата способност да преминава между изгаряне на мазнини и калории. Все още не е ясно дали ранната вечеря помага за намаляване на теглото и дали е от полза в други аспекти на здравето. 
 
Данните са представени по време на Годишната среща на сдружението по затлъстяване в САЩ, която се провежда Ню Орлиънс, Луизиана, САЩ.