Тъй като пуйката традиционно се сервира на коледната трапеза, нека припомним какви са ползите, които това месо носи за здравето. 
 
В количеството от около 85 г бяло печено пуешко месо се съдържат около 125 калории, 2 г мазнини, 0 г въглехидрати – 0 г фибри и 0 г захар, и 26 г протеин. За сравнение, в същото количество месо от бут могат да се открият 147 калории, 5 г мазнини, 0 г въглехидрати и 24 г протеин. 
 
В пуешкото месо се съдържа още B 6 и B 12, ниацин, холин, селен и цинк. В месото от бута могат да се открият по-големи количества витамини и минерали, но също така и повече калории. 
 
Консумацията на храни с богато съдържание на протеини повишава чувството за ситост, което също така и остава за по-дълъг период от време. Протеините поддържат мускулната маса, както и стабилността на нивата на инсулина след хранене. 
 
Организмът обаче може да обработи наведнъж само определено количество протеини. При всяко хранене трябва да има източник на постен протеин. Други храни, от които може да се набави, са ядки, риба, яйца, млечни продукти, соя и бобови култури. 
NEWS_MORE_BOX
 
Пуешките гърди имат по-малко мазнини и калории, в сравнение с останалите видове месо, но това не означава, че всички храни, които съдържат пуешко, са здравословни. Така например бургерът с пуешко месо може да съдържа същото количество наситени мазнини, както и телешкият.
 
Според проучвания селенът, който се намира и в пуешкото месо, може да намали риска от развитие на рак на дебелото черво, простатата, белия дроб, пикочния мехур, кожата, хранопровода, както и стомаха.