Отдавна са известни ползите от мазните риби и най-вече тяхното богато съдържание на Омега-3, които се свързват с понижаване на холестерола и сърдечносъдовия риск. Пъстървата е мазна риба, която има множество ползи и съдържа редица ценни вещества, витамини и минерали:

 

Омега-3 


Пъстървата е ценен източник на Омега-3 мастни киселини, които имат важно значение за наламяване на сърдечносъдовия риск и по-нисък риск от депресия при пациенти с болестта на Алцхаймер. Също така, консумацията на пъстърва и мазни риби е свързана с намален риск от развитие на артрит. Пъстървата е отличен източник на ейкозапентаенова и докозахексаенова киселина, които са част от семейството на Омега-3 мастните киселини. Те действат като прекурсори на множество химични вещества, които имат важно значение за циркулацията на кръвта, имунитета и хормоналния баланс. Тези мастни киселини намаляват нивото на триглицеридите, понижават кръвното налягане и намаляват риска от запушване на кръвоносните съдове и атеросклероза. Редовният прием на Омега-3 намалява аритмията и потиска растежа на ракови клетки. Те са важни за доброто настроение и превенцията на депресия, но също така намаляват възпалението, което предотвратява заболявания като астма, ревматоиден артрит, възпалителни заболявания на червата и псориазис.

 

Белтъчини

Пъстървата е отличен източник на белтъчини, които помагат са образуването на ензими и хормони, както и за здравето на кожата, мускулите и костите. Установено е, че консумацията на протеини от рибен произход увеличава инсулиновата чувствителност и абсорбцията на глюкоза в организма.

 

Фосфор

Тази риба има високо съдържание на форсфор, който е вторият най-разпространен минерал в организма след калция. Той има важно значение във формирането и поддържането на здравето на костите и на зъбите. Фосфорът притежава и важни функции в растежа и възстановяването на тъканите, изгражда клетъчните мембрани и участва в поддържането на оптимално pH.

Селен

Селенът също е във високи концентрации в пъстървата. Този минерал има важно значение за някои от основните антиоксидантни ензими и предотвратява натрупването на свободни радикали. Той участва, също така, в преобразуването на хормоните на щитовидната жлеза в тяхната активна форма.

Витамини от група В

Пъстървата е добър източник на витамини от група В, които имат важно значение за метаболизма на въглехидратите, здравето на нервната и имунната система, както и за формирането на червени кръвни клетки и произвоството на стероидни хормони.

 

Референции:

https://www.passeportsante.net/fr/Nutrition/EncyclopedieAliments/Fiche.aspx?doc=truite_nu