При всички здрави хора след хранене нивото на захар в кръвта се увеличава. Когато тя е твърде висока, захарта се пренася във всички части на тялото, а това увеличава риска от развитие на диабет впоследствие.


Учени от Университета в Мисури обаче са установили, че когато закуската ни е богата на протеини, успяваме да поддържаме оптималното ниво на захар в кръвта и да се предпазим от коварната болест.


За да подкрепят това свое твърдение, те провели експеримент с хора на възраст между 18 и 55 години, които консумирали различни храни или само вода в продължение на четири последователни дни.


 

През това време те проследявали количеството на глюкоза и инсулин в организма.

 

Резултатите показали, че след богати на протеини закуски, тези показатели били много по-ниски. В същото време участниците в експеримента, които започвали деня си с повечко въглехиддрати, имали и доста по-високо ниво на кръвна захар.

NEWS_MORE_BOX


Протеините изграждат всички живи клетки. Те са нашите градивни елементи.


Богатите на такива вещества храни са мecoто, pибaта, мляĸoто, яйцaта, варивата, ядките и зърнените култури. Зeлeнчyците също cъдъpжaт и пpoтeини, и aнтиoĸcидaнти - нaпpимep гpax, цapeвицa и бpoĸoли, но те са в много малко количество.

За съжаление, много от хората залагат в менюто си на преработените и сладки храни, които съдържат най-вече прости въглехидрати и много малко протеини. Това е за сметка на тяхното здраве и тегло. Тъй като протеините имат много ползи за организма като цяло и следва да бъдат една от основните храни в менюто на всеки човек.


Едно от предимствата на протеините е, че в тях се съдържа химикал, който изпраща сигнал до мозъка и му казва, че стомахът е пълен. Другите храни нямат такъв елемент и поради това с тях се преяжда лесно.


Освен това протеините не са толкова калорични. Другата полза от белтъчините е, че те хранят мускулите.