Силата на тялото си придобиваме от протеините. Консумацията на протеини помага и за овладяването на глада и честото му изпитване. Те са отговорни за растежа, възстановяването и производството на множество ензими, невротрансмитери и хормони, чиито роли не могат да бъдат заменени с други макронутриенти. Препоръчителната дневна доза за прием на протеини е 46 грама за жените и 56 грама за мъжете. Сред храните, които имат високо съдържание на протеини, са:

 

1. Яйца


Яйцата са натоварени с витамини, минерали, здравословни мазнини, антиоксиданти, които са полезни за очите и мозъка.

 

2. Мляко

Млякото е отличен източник на висококачествен протеин. Чаша пълномаслено мляко съдържа около 8 грама протеин. Млякото съдържа от почти всяко хранително вещество, необходимо за човешкото тяло. С високо съдържание е и на калций, фосфор и витамин В2.

 

3. Бадемите

Бадемите също съдържат протеини и са особено полезни за веганите. Ядките съдържат още мазнини, фибри, витамин Е, манган и магнезий. 

 

4. Леща

Лещата е вид бобово растение. Тя е богат източник на протеини, като чаша варена леща съдържа приблизително 18 грама протеини. Лещата съдържа също важни хранителни вещества като манган, желязо, магнезий, фолиева киселина и фибри.

 

5. Скариди

Скаридите са добър източник на протеини, но и на омега-3 мастни киселини. Около 90% от калориите, получени от скаридите, идват от протеините, което ги прави едни от най-добрите източници за набавянето им.

 

6. Броколи

100 грама нарязани броколи съдържат 3 грама протеин. Те са изключително здравословен зеленчук, който съдържа витамин С, К, фибри и калий.

 

Други източници на протеини от растителен произход са овес, киноа, тиквени семки, зелен грах, боб, фъстъчено масло и др. Повече от известно е, че богати на протеини са месото, най-вече телешкото и говеждо месо, пилешките гърди, и продуктите от животински произход като извара и сирена.