Много често се получава стремежът към загуба на излишни килограми да доведе до грешки, свързани с храненето. Те обаче биха могли да доведат до нарушения в организма. Ето някои навици, от които трябва да се откажем..
 

Прекомерна консумация на здравословни храни 

Много е важно да хапваме плодове, зеленчуци и пълнозърнести продукти. Не бива обаче да се прекалява и с тях. Истина е, че здравословната храна е богата на хранителни вещества и ускорява метаболизма, но с нея също може да се прекали. 
 
За да се избегне това, трябва да се вслушваме в сигналите за глад и ситост отстрана на организма и да контролираме визуално порциите. Така например порцията от плодове трябва да бъде с размера на тенис топка. Порция сварена овесена каша следва да бъде наполовината, а ако има добавени ядки или семена към нея, размерът й се намалява до този на топка за голф. 
 

Пропускане на хранения

Продължителното гладуване може да доведе до много странични ефекти, които значително затрудняват загубата на килограми. Така ще изгорим по-малко калории като начин да се компенсира „горивото“, когато има нужда от него. 
NEWS_MORE_BOX
 
Значително се повишава и рискът от преяждане в по-късните вечерни часове, когато активността е ниска. Поради тази причина, е невъзможно изгарянето на излишните калории, които се предават директно върху мастните клетки
 
Няколко проучвания доказват, че е важен не само общият дневен прием на калории, но и времето, по което ги приемаме. Важно е да консумираме големи порции преди часовете, в които сме активни и по-малки, когато активността се понижава. Но не е препоръчително да се пропуска хранене.