При мигрена хапнете супа. Това може да облекчи ужасното главоболие. Изследователи от американския университет на Синсинати откриват, че хранителният режим, включващ бедни на мазнини продукти, помага за намаляване на мигренозните епизоди. „Добавената стойност“ на тези диети е, че спомагат и намаляването на излишното телесно тегло и предпазват от сърдечносъдово заболяване.
 
Три са диетичните режими, които могат да предпазят от мигрена, споделя доц. Бриндър Виж.
 
Това са бедните на мазнини или на въглехидрати режими и тези, които са богати на омега-3 и бедни на омега-6 мастни киселини. 
 
Нисковъглехидратното хранене, кетонните диети, могат да редуцират честотата на мигренозните пристъпи, но те изискват контрол на здравословното състояние. Популярна диета, която ограничава въглехидратния прием е режимът на Аткинс. 
 
Нисколипидните режими акцентират на понижената консумация на мазнини. Тя трябва да възлиза на не повече от 20% от общия прием на хранителни вещества. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
За да направят тези изводи, изследователите разглеждат над 180 проучвания, свързани с храненето и мигрената. Анализът им е публикуван в сп. The Journal of Head and Face Pain.
 
Данните им показват, че кафето при редовните му консуматори може да е причина за главоболие. В групата се нареждат алкохолните напитки, особено водката и червеното вино, както и продуктите, съдържащи мононатриев глутамат, който се намира повсеместно в храните ни: консервирани и опаковани продукти, дресинги, кетчуп, барбекю сосове, китайска храна.
 
Мигрената се характеризира с епизоди на силно главоболие. Обикновено е пулсиращо от едната страна на главата и е придружено от оплаквания за гадене и повръщане. Възможна е и силна чувствителност към светлина и шум.