Диарията не е повод за притеснение, стига, разбира се, състоянието да не продължи прекалено дълго. Причините за него варират от гастроентерит до консумация на определена храна. Тъй като някои храни могат да влошат диарията, важно е да знаем какво да консумираме и кои да избягваме, за да се почувстваме по-добре. 
 
Храните, които специалистите препоръчват, включват: овесени ядки, банани, ориз, ябълково пюре. Други полезни храни при наличие на диария са варени картофи, препечена филийка, печено пилешко месо, без мазнини и кожа. 
 
Храните, които съдържат пробиотици, могат да съкратят продължителността на диарията. Тези полезни бактерии могат да се намерят в различни храни, включително и в киселото мляко. 
 
Също толкова важно е да знаем и кои храни следва да се избягват при наличие на диария. Някои от тях се придвижват много бързо през червата и могат да влошат състоянието. 
 
Храните, които да избягваме:
  • Мазни храни. Те включват и пържени храни и такива, които са покрити със сососове.
  • Мляко, масло, сладолед и сирене. Дори и диарията да не е причинена от непоносимост към лактоза, препоръчително е тези храни да се избягват, когато тя е налична. Възможно е да става дума за временна чувствителност към млечни продукти. Киселото мляко, богато на пробиотици, може да бъде изключение от това правило. 
NEWS_MORE_BOX

 

  • Алкохолни и кофеинови напитки. Те действат като диуретици, което означава, че дехидратират организма и следва да се избягват при диария.
  • Изкуствени подсладители. Те могат да имат слабителен ефект върху храносмилателната система при някои хора.
  • Храни, които предизвикват газове в червата. Важно е ежедневно да консумираме плодове и зеленчуци, но в случаите на диария е препоръчително да се избягват храни като зеле, боб, броколи и карфиол.