Оплакванията от преяждане, усещане за подуване и тежест в стомаха са най-обичайните състояния след поредиците от празнични дни. За много хора обаче нередовният стомах и оплакванията, които създава, са хроничен и редовен проблем. В повечето от тези случаи в основата на проблема стои неправилното комбиниране на храните в ежедневния хранителен режим.

 

Дискомфортът, подуването и тежестта в стомаха не са нормално явление. В идеалния случай след хранене следва да се чувстваме свежи и енергизирани. Затова появата на негативни усещания независимо дали след обяд или вечеря, следва да се разглежда като сигнал, че е необходима промяна в начина на хранене.


 

Най-често тя започва с промяна в начина, по който комбинираме хранителните продукти на трапезата си. Отделните хранителни продукти може взаимно да повлияват разграждането и усвояването си. Определени комбинации между тях е желателно или дори задължително да избягваме.

 

Затова комбинирането на храните във всяко дневно меню е изключително важно решение и изисква необходимото внимание.

 

По-рационалното комбиниране на храните ще помогне за по-добро храносмилане, по-пълно усвояване на хранителните вещества, ще осигури подкрепа за чревната флора и ще облекчи най-честите типове оплаквания след хранене – тежест и подуване на корема, запек, нередовно изхождане и др. Тези позитивни ефекти може да се постигнат с прости промени в хранителния режим, започващи от правилното редуване на различните храни на трапезата.

 

С правилно редуване и комбиниране на отделните храни всеки може да открие индивидуалния баланс за оптимално функциониране на храносмилателната си система. Така с времето хората с нередовен стомах, или страдащи от синдром на дразнимото черво, ще успеят да регулират дейността на стомашно-чревния тракт. В допълнение ще се подобри контролът върху теглото. Позитивният ефект от правилното комбиниране на храната върху състоянието на косата и кожата също няма да закъснее.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Огромното значение на рационалното комбиниране на храната се обяснява с един основен факт. Трите основни типа хранителни вещества - въглехидратите, белтъчините и мазнините – се усвояват с различна скoрост и под влияние на различни групи ензими в стомаха. Всеки хранителен продукт съдържа различни количества от тези вещества.

 

Така, ако в рамките на едно хранене приемаме храни, които изискват различно време за престой в стомаха и секреция на различни типове ензими, тази комбинация е нежелателна. В някои случаи тя може да е и опасна за здравето. Има доказано опасни комбинации от храни – например прясно мляко и риба от консерва.

 

Млякото и млечните продукти като цяло са храните, с които трябва да внимаваме най-много при комбинирането им с други продукти.