Голямото разнообразие на млека може значително да затрудни избора ни, още повече, ако не сме наясно с предимствата и недостатъците, които те носят. За да можем да направим информиран избор, предлагаме някои факти, свързани с различните видове мляко.
 

Обезмаслено мляко

Плюсове: Обезмасленото мляко има очевидни предимства пред богатите на мазнини варианти. Количеството от една чаша съдържа под 100 калории и осигурява 8 г протеини и 30% от нужния за деня калций
 
Недостатъци: Въпреки че е обезмаслено, това не означава, че не съдържа въглехидрати. Във всяка чаша могат да се открият 12 г въглехидрати. И макар да са естествени захари и да не водят до „скок“ в нивата на кръвната захар, все пак е важно наличието и да се има предвид.
 

Пълномаслено мляко

Плюсове: Подобно на обезмасленото мляко, пълномасленият вариант също съдържа калций и витамините А и D, които са ключови за здравето на костите. За разлика от обезмасленото мляко обаче, мазнините в пълномасленото подпомагат усвояването на тези важни вещества. 
NEWS_MORE_BOX
 
Недостатъци: Пълномасленото мляко съдържа и повече калории, в сравнение с обезмасленото – във всяка чаша има близо 150 калории и 8 г наситени мазнини, които могат да допринесат за повишаване нивата на „лошия“ холестерол
 

Соево мляко


Предимства: Това мляко естествено не съдържа лактоза и предлага по-голямо количество калций, в сравнение с кравето. В допълнение, в него има още протеини, витамини от B групата, желязо и фибри
 
Недостатъци: Поради естрогена в соевия протеин, има противоречиви мнения относно консумацията на соево мляко и риска от развитие на рак на гърдата. Според данните на последните проучвания в областта, няма връзка между соята и риска от заболяването, когато консумацията е в умерени количества.