Овесените ядки и трици са продукт, който дава решение за осигуряване на някои витамини, минерали и фибри на организма. Консумацията им подобрява перисталтиката на червата и контрола на холестерола. Ето какви полезни вещества се намират в тях:

  • Фосфор: овесените трици и овесените ядки са добър източник на фосфор, който е най-разпространеният минерал в тялото след калция. Той има ключова роля за формирането и поддържането на здрави кости и зъби. Участва в растежа и регенерацията на тъканите и помага за поддържане на нормално рН на кръвта. 
     
  • Манган: овесените трици и ядки са отлични източници на манган, който действа като кофактор за няколко ензима, които участват в различни метаболитни процеси и предпазват от оксидативен стрес;
     
  • Магнезий: овесените трици и ядки са добър източник на магнезий, който участва в развитието на костите, изграждането на протеини, ензимните функции, мускулното съкращевие, здравето на зъбите, функционирането на имунната система, енергийния метаболизъм и в предаването на нервните импулси;
     
  • Желязо: овесените трици и ядки са богати на желязо, което е от съществено значение за преноса на кислород, образуването на червени кръвни клетки в кръвта, производството на нови клетки, хормони и невротрансмитери. Желязото, съдържащо се в храните от растителен произход, се усвоява в по-малка степен от организма, отколкото желязото, съдържащо се в храните от животински произход. Усвояването на желязо от растенията обаче се благоприятства от консумацията на определени хранителни вещества, като витамин С;
     
  • Селен: Овесените трици и ядки са добри източници на селен. Този минерал е важен за антиоксидантните ензими, защото предотвратява образуването на свободни радикали в тялото, но също така помага превръщането на хормоните на щитовидната жлеза в тяхната активна форма;
     
  • Витамин В1: овесените трици и ядки са добри източници на витамин В1, който е част от коензим, необходим за производството на енергия главно от въглехидратите, участва и в предаването на нервните импулси и подпомага растежа;
     
  • Цинк: цинкът участва в имунните реакции, в производството на генетичен материал, във възприемането на вкуса, в заздравяването на рани и в развитието на плода. Той също така взаимодейства с половите и тиреоидните хормони. В панкреаса той участва в производството, съхранението и освобождаването на инсулина;
     
  • Мед: овесените трици и ядки са добри източници на мед, който е необходим за образуването на хемоглобин и колаген и за предпазване от оксидативен стрес;
     
  • Пантотенова киселина: наричана още витамин B5, пантотеновата киселина е част от ключов коензим, позволяващ на тялото да използва правилно енергията от поетата храна. Той също така участва в няколко етапа от производството на стероидни хормони, невротрансмитери и хемоглобин.

Референции:

https://www.passeportsante.net/fr/Nutrition/EncyclopedieAliments/Fiche.aspx?doc=avoine_nu