За повечето хора е ясно, че изяждането на кутия бисквити наведнъж не е здравословно. Експертите предупреждават обаче, че прекомерната консумация на някои от полезните храни може да се окаже също толкова опасна. Това, разбира се, не означава, че трябва да се лишите от тях, а само от консумацията им в големи количества.
 

Портокали и домати

 
Чудесният им вкус и ползите, които носят, могат да ви „подхлъзнат“ и да прекалите с тях. Важно е да се знае, че повишеният прием на киселини, свързан с прекалената консумация на портокали и домати, може да бъде причина за развитието на гастроезофагеален рефлукс
 
С течение на времето това може да доведе до Баретов хранопровод – състояние, при което се наблюдава замяната на типичната за хранопровода лигавица, с такава, характерна за чревния тракт – т. н. интестинална метаплазия. 
 
Експертите препоръчват да се ограничи консумацията до две порции портокали или домати дневно. А в случай на симптоми на рефлукс, те трябва да се избягват. 
 

Консервирана риба тон

 
Този вид риба е здравословна добавка към сандвичи и салати. Когато се консумира в твърде големи количества обаче, може да доведе до опасно покачване нивата на живака, тъй като при рибата тон те са по-високи, в сравнение с много други видове риби. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Прекомерният прием на живак може да доведе до проблеми със зрението, слуха и говора. Възможно е също така да бъде причина за липса на координация и слабост в мускулите
 
Трябва да се уверите, че не консумирате повече от пет консерви риба тон седмично и се стремете да си набавяте такава, която има по-ниски нива на живак.