Известно е, че консумацията на нездравословни храни може да навреди на здравето на организма. От друга страна, когато става дума за здравословни храни, често смятаме, че колкото повече, толкова по-добре, но това не е точно така. Прекомерната консумация на някои полезни храни може да доведе до токсичност
 
Така например тъмнозелените листни зеленчуци са естествени източници на множество ценни хранителни вещества, включително витамините A и C, желязо и фолиева киселина. Те съдържат и високи количества оксалова киселина – съединението, което дава характерния за тях леко горчив вкус. 
 
Консумацията на прекалено големи количества от тези зеленчуци крие риск от поява на неприятни симптоми като камъни в бъбреците, болка в корема, ниско кръвно налягане, тремори или конвулсии, повръщане и слаб пулс. 
 
Друга здравословна храна, която може да доведе до проблеми, е консервираната риба тон. Знае се, че рибата тон съдържа по-голямо количество живак, в сравнение с другите видове риби. Това може да причини странични ефекти, които да засегнат зрението, слуха и говора. Възможно е още да загубим координация и да усетим слабост в мускулите
 
Консервираната риба тон също може да бъде част от здравословния хранителен режим, стига да следваме някои препоръки. Да се избират „по-леките“ разновидности, които са приготвени от по-малката, ивичеста риба тон, тъй като при тях нивата на живак са по-ниски. В допълнение, не бива да консумираме повече от 3 - 5 консерви седмично. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Друга полезна храна, с чиято консумация следва да се внимава, е бразилският орех. Ако прекалим, може да се стигне до пренасищане с минерала селен. За да се предпазим, не бива да консумираме повече от пет бразилски ореха дневно. 
 
Симптомите, които насочват, че сме прекалили, са: стомашни проблеми, косопад, умора, раздразнителност, диария, чуплива коса и нокти, обезцветяване на зъбите, нарушения, свързани с нервната система.