Белият шоколад се приготвя предимно от какаово масло, захар и мляко, което го прави твърде богат на наситени мазнини. Този вид шоколад е най-богат на калций, но, за съжаление, това не го прави здравословен. Липсата на достатъчно питателни вещества, високата калоричност и по-големият процент захар и мазнини в сравнение с млечните и натурални шоколади, го правят силно непрепоръчителен. Дори рядката му консумация е в ущърб на здравето.
 
100 мг бял шоколад съдържа 458 калории и 27,2 г мазнини, 16,5 г от които са наситени. Наситените мазнини допринасят за покачване на теглото, завишаване на тоталния холестерол и ускоряване на процеса на плаково отлагане по вътрешните стени на кръвоносните съдове. Този комбиниран ефект от консумацията на наситени мазнини допринася силно за развитието на диабет тип-2 и редица сърдечносъдови заболявания, начело с хипертонията
 
Същата порция от 100 г бял шоколад съдържа средно 50,1 г рафинирана захар. За мъжете е неразумно да консумират повече от 36 г захар дневно, а за жените положението е още по-тежко: не повече от 24 г захар на ден. Всяко количество, надвишаващо този дневен лимит ускорява не само затлъстяването, но и зъбната развала. Завишените количества захар повишават на свой ред триглицеридите в кръвта, което допълнително покачва риска от сърдечно заболяване.
 
Единственото добро нещо, което може да се каже за белия шоколад, освен вкуса му, е адресирано към изобилието му на калций. Понеже този шоколад се приготвя с големи количества мляко, 100 г от него съдържат 189 мг калций. При необходимите за всички хора 1000-1200 мг от минерала дневно, белият шоколад е едно от малкото лакомства, които са и негови стабилни източници. Макар да не компенсира напълно за вредното влияние на останалите съставки, калцият в белия шоколад понижава риска от хипертония, висок холестерол и сърдечни проблеми.
NEWS_MORE_BOX
 
Специалистите диетолози не препоръчват консумацията на повече от 1-2 парчета бял шоколад дневно. Добра алтернатива е тъмният, натурален шоколад – съдържа много по-малко калории и захарни добавки. Тъмният шоколад съдържа минимум 60-69% какао, което защитава сърдечносъдовата система и е полезно за храносмилането.