Рафтовете на големите магазини са претрупани с изобилие от здравословни храни, органични меса, екзотични риби, несезонни пресни плодове и зеленчуци, пълнозърнести закуски и тестени изделия, а също така нискомаслени и продукти с ниско съдържание на натрий. С това голямо разнообразие, на пръв поглед изглежда лесно да се храним с разнообразна и качествена храна през цялата година. Ако се загледаме в цените на тези продукти ще се уверим, че много хора не биха могли да си ги позволят. Това поражда въпроса: Можем ли да си позволим да се храним здравословно?

 

Факт е, че органичните и био храните са по-скъпи от масовите брандове. Проучвания сочат, че няма ясни доказателства, че органичните продукти имат много повече предимства пред стандартните храни. Нещо повече, някои от най-евтините храни, които са налични по магазините са едни от най-хранителните продукти. Такива са например боб, леща, сезонни плодове и зеленчуци, кореноплодни (картофи и др.), замразени плодове и зеленчуци и т.н. Факт е, че замразените плодове и зеленчуци, съхранявани по правилен начин са толкова полезни, колкото и свежите храни.


 

Така с малко знания, умения и четене на етикетите, можем да се храним здравословно, без да ощетяваме семейния бюджет.

 

Ето няколко съвета как да пазарувате разумно здравословни храни на достъпни цени:

  • За предпочитане е да се вземат големите опаковки пълнозърнести продукти като зърнени закуски, кафяв ориз и паста. Те се съхраняват лесно, не са скъпи и са чудесни, здравословни закуски;
  • Купувайте замразени плодове и зеленчуци при разпродажби. Те са също толкова полезни както и пресните храни;
  • Ако консервираните зеленчуци с ниско натриево съдържание са твърде скъпи, вземете стандартен продукт и промийте добре зеленчуците преди да ги готвите;
  • Намалете консумацията на месо. Хранейки се с по-малко месо, не само спестявате пари, но подобрявате и здравето си, понижава се холестеролът, кръвното налягане и т.н.;
  • Избягвайте замразени и дехидратирани меса. Обикновено те са скъпи и с високо съдържание на натрий, с минимално съдържание на фибри и други ценни нутриенти;
  • Гответе повече в къщи, така ще имате контрол над приготвената храна и ще ви излезе по-евтино от готовата храна.

Както стана ясно не е нужно да харчим много пари, за да се храним здравословно. Избирайте храната мъдро и гответе повече вкъщи.