По-честата консумация на плодове дава по-добри резултати при тестове за оценка на психическото състояние.

 

Хората, които консумират често плодове, са по-малко склонни да развият симптоми на депресия.


 

Това е разкрило проучване на Университета Астън, Великобритания.

 

За целта му са аналицирани хранителните навици на 428 участници от програма за психично здраве.

 

Ползите от плодовете са проверени, но фокусът не е бил изцяло върху тях, а са се анализирали различни хранителни навици.

 

Как да се храним, за да избегнем риска от депресия?

Проучването е публикувано в British Journal of Nutrition.

 

Установено е, че честата и редовна консумация на плодове е от ключово значение за психическото ни здраве.

 

При участниците, които са консумирали по-често храни с ниско съдържание на хранителни вещества, като например солени снаксове и чипс, по-често са се наблюдавали понишени нива на тревожност.

 

Ползите за психичното здраве са били по-съществени, когато плодовете се консумират често и редовно.

 

Такава полза не се е наблюдавала при редовна консумация на зеленчуци.

 

Снаксовете вредят на психичното здраве

За целите на анализа са били съблюдавани фактори като телесно тегло, възраст и други навици в начина на живот, като нива на физическа активност.

 

Изследователите считат, че може да се установи връзка между навиците да се консумират по-често плодове или по-често снаксове и психическото състояние на участниците.

 

Участниците са извършили тестове за психологическо здраве.

 

Резултатите са били показателни - участниците с нездравословни навици са имали по-нисък резултат.

 

За разлика от това, тези, които по-често консумират плодове, са имали по-висок резултат и по-малък риск от депресия, независимо от количеството консумирани плодове.

 

Най-полезни са суровите плодове

Малко се знае все още за начина, по който умът функционира и взаимодейства с нашето тяло и как всички химични реакции, които протичат в него, влияят на нашата психика.

 

Засега знаем малко за това как диетата влияе върху психическото здраве.

 

Не е била открита пряка причинно-следствена връзка.

 

Учените предполагат, че навиците, като честото похапване на снаксове, са свързани с влошено психическо здраве.

 

Няколко проучвания са изследвли връзката между психичното здраве и здравословната диета.

 

Плодовете и зеленчуците са богати на антиоксиданти, фибри и микроелементи, които помагат на невроните да функционират правилно.

 

Тези хранителни вещества могат да се изгубат при приготвяне.

 

Това може да обясни защо е открита по-пряка връзка между психичното здраве и консумацията на плодове, които обикновено се консумират сурови, отколкото зеленчуците.

 

Предполага се, че консумацията на сурови зеленчуци би могло да даде същия резултат.

 

Възможно е чрез промяна на нашите хранителни навизи да постигнем подобрение в психическото си здраве.

 

Референции:

https://www.sabervivirtv.com/nutricion/comer-fruta-prevenir-depresion_7478

https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-nutrition/article/frequency-of-fruit-consumption-and-savoury-snacking-predict-psychological-health-selective-mediation-via-cognitive-failures/B6A4BDD48E1A39C133DF454860A53239#