В количеството от една чаша суров патладжан се съдържат 20 калории, 0,8 г протеин, 4,82 г въглехидрати, 0,15 г мазнини и 2,5 г диетични фибри. Същото количество от зеленчука, познат още като „син домат“, удовлетворява 10% от дневната нужда на организма от фибри, 5% от нужното за деня количество калий, 3% витамин C, 5% витамин B-6, 1% желязо и 2% необходимата дневна доза магнезий
 
Патладжанът съдържа още антоцианини – съединения, които принадлежат към клас естествено срещани фитохимикали, известни като „флавоноиди“. Те могат да се открият в много растителни храни и освен че предоставят ползи за здравето, са отговорни и за различното оцветяване на много от плодовете и зеленчуците. 
 
При патладжана антоцианините са водоразтворими пигменти, които му придават характерния тъмнолилав цвят. 
 
Голяма част от хранителните ползи, които носи консумацията на патладжан, се дължат на обвивката му. Тя е богата на фибри, калий, магнезий и антиоксиданти.  
 
Според данни на проучвания в лабораторни условия консумацията на сок от патладжан води до значително понижаване на теглото и нивата на холестерола. Лабораторни анализи на фенолните съединения при патладжана установяват, че зеленчукът съдържа значително количество хлорогенна киселина, която е един от най-мощните елиминатори на свободните радикали, които могат да се открият в растенията. 
NEWS_MORE_BOX
 
Доказано е, че тя намалява нивата на „лошия“ HDL холестерол в кръвта. В допълнение, има и антимикробни, антивирусни и антиканцерогенни свойства. 
 
Установено е още, че полифенолите в патладжана също имат противоракови ефекти. Антоцианините и хлорогенната киселина функционират като антиоксидани и противовъзпалителни съединения. 
 
Те защитават организма от свободните радикали и на свой ред предотвратяват туморния растеж и разпространението на раковите клетки.