В количеството от една чаша нарязан патладжан се съдържат 20 калории, 0,8 г протеини, 4,82 г въглехидрати, 0,15 г мазнини и 2,5 г диетични фибри. Осигуряват се 10% от небходимата дневна нужда от фибри, 5% от от необходимия калий, 3% витамин C, 5% витамин B6, 1% желязо и 2% магнезий.
 
В патладжана могат да се открият флавоноидите антоцианини. Те се съдържат в много растителни храни и, освен че носят ползи за здравето, допринасят и за специфичния цвят на много плодове и зеленчуци. В този случай антоцианините са водоразтворими пигменти, които придават на патладжана характерното му лилаво оцветяване. 
 
Много от ползите от консумацията на зеленчука се дължат на кожата му. Тя е богата на фибри, калий, магнезий и антиоксиданти. 
 
Фибрите, калият, витамините C и B6, заедно с фитонутриентите, са полезни за здравето на сърцето. Според данни на American Journal of Clinical Nutrition консумацията на храни, които съдържат флавоноиди, се свързва с понижен риск от фатален изход, вследствие на сърдечно заболяване. Приемът дори на малки количества флавоноиди подпомага сърцето. 
 
От лабораторни анализи на фенолните съединения в патладжана става ясно, че той съдържа значителни количества хлорогенова киселина, която е сред най-мощните унищожители на свободни радикали, намиращи се в растенията. 
NEWS_MORE_BOX
 
Има данни, че хлорогеновата киселина намалява нивата на „лошия холестерол“ и има антимикробни, антивирусни и противоракови свойства. 
 
В данните от различни анализи се посочва, че антоцианинът, съдържащ се в кожата на патладжана, действа като мощен антиоксидант, който защитава мозъчните клетки от увреждане, вследствие на свободните радикали. 
 
Установено е още, че това съединение подпомага транспортирането на хранителни вещества към клетките, както и процеса по извеждане на отпадъчните вещества.