Патладжаните са сред най-продаваните зеленчуци през този сезон. Заради горчивия си вкус, те не се харесват от всеки, но съдържат витамини и минерали, които са много полезни за организма. 
 
В 100 грама суров патладжан има 25 калории, 1 грама протеин,  0.2 грама мазнини, 6 грама въглехидрати и 3, 4 грама фибри. Зеленчукът е източник на диетични фибри, кото съдържат в себе си витамините В1, В6, калий. В него има и голямо количество минерали като мед, магнезий и манган. 
 
Патладжаните са богати на антиоксиданти, по-специално насунин, който се намира в кората и затова му придава по-специфичния лилав цвят. Той пречиства тялото от свободните радикали, предпазва липидите в клетъчните мембрани, които са отговорни за нормалното функциониране на клетките. 
 
Насонинът не само е мощен антиоксидант, който защитава мастните киселини, които са от съществено значение за здравословното функциониране на мозъка, но също така помага за изхвърлянето на излишното желязо от тялото. То е основно хранително вещество, необходимо за транспортирането на кислород в кръвта, поддържането на имунната система, синтезата на колаген. 
 
Голямото съдържание на фибри и малкото мазнини  правят патладжаните подходяща храна за хора с диабет тип 2 и всички онези, които се борят с килограмите. Проучвания показват, че екстракти от патладжан, обогатени с фенол, могат да помогнат за контролиране на абсорбцията на глюкоза, влияят благоприятно на диабет тип 2 и предпазват от хипертония. 
NEWS_MORE_BOX
 
Патладжаните също могат да помогнат за понижаване нивата на лошия холестерол благодарение на насунина и други фитохимикали. В тях има и значителни значителни количества оксалат. Лекарите препоръчват хората с камъни в бъбреците да ги избягват. 
 
Тези зеленчуци са доста нетрайни и чувствителни към топлина и студ. След като са сготвени, те могат да се съхраняват в хладилника до три дни.