Консумацията на патладжан набавя на организма богата гама от витамини и фибри, от които се нуждае организмът всекидневно. Той се отличава със съдържанието си на важни минерали като калий, калций и желязо, както и натрий, протеини, витамин А.

Тъмнолилавият цвят на зеленчука е признак за наличието на силни антиоксиданти, защитаващи мозъчните клетки от увреждане и контролиращи нива на липидите.

Хлорогенната киселина в патладжана е един от най-мощните антиоксиданти, произведени от растенията.

Съществуват редица доказателства, че консумацията на "син домат" намалява риска от туморни образувания. Зеленчукът е полезен за превенция срещу рак на дебелото черво, поради богатото си съдържание на фибри.

Преминавайки през храносмилателния тракт, те абсорбират и извеждат токсините. Облекчава запека, полезен е за предотвратяването на проблеми с хемороиди и колит.

NEWS_MORE_BOX


Голямо количество фибри се съдържа в кожата на патладжана, затова не е препоръчително той да се бели.

Заради съдържанието на фибри, синият домат намира широко приложение в различни хранителни режими, целящи отслабване. Зеленчукът съдържа малко калории и засища за дълъг период от време.

Патладжанът съдържа и големи количества вода, които подпомагат поддържането на здрава кожа и коса.

Консумацията му е препоръчителна при склонност към дехидратация. Тогава се наблюдава изтъняване на косата, сухота и лющене на кожата, ранна поява на бръчки.

В тези случаи е препоръчително синият домат да се консумира суров, тъй като при термична обработка той губи част полезното си съдържание.