Хората, които консумират повече пълнозърнести храни, живеят по-дълго и са с по-здрави сърца. Нещо повече – един такъв режим намалява в пъти риска от развитието на различни видове рак.

 

Това твърдят учени от Харвардския университет, провели експеримент с повече от 74 000 мъже и близо 44 000 жени за период от 15 години.


 

Всички участвали в проучването са били здрави в началото му през 1984 г.. При проверка през 2010 г.  се оказало, че над 26 000 от тях са починали. Независимо от това, тези, които са употребявали пълнозърнести продукти в храненето си като овесени ядки, кафяв ориз, царевица и киноа са били защитени от много заболявания, най-често свързани със сърдечно-съдовата система.

 

Според специалистите, ако при редовна консумация на овесени ядки или пълнозърнест хляб, се намалява ефективно високото кръвно така, както ако се приемат антихипертензивни лекарства.

NEWS_MORE_BOX

 

Овесът в сравнение с други храни има най-много разтворими фибри. Разтворимите фибри отделят желеподобна субстанция, което забавя храносмилането и създава чувство за ситост.

 

Това подобрява нивата на кръвната захар и я стабилизира. С тяхна помощ се намалят мазнините в организма и нивата на лошия холестерол в кръвта.

 

Проучванията показват, че хората с висок холестерол в кръвта, които консумират само 3 г разтворими фибри на ден могат да намалят общия холестерол от 8 до 23 %.

 

Пълнозърнестите продукти засилват и имунната система заради своето съдържание на полезни влакна, витамини, протеини, минерали и бета глюкан (природни полизахариди).